Samochód – Wersja CYWILNA

Czym podróżujemy?

Nissan Patrol Long GR
Rocznik: 1993
kolor: szaro-granatowy

Narzędzie i przyjaciel naszych podróży, wierny i niezawodny Nissan Patrol, zdobywca terenów nieosiągalnych. Nasza kuchnia, nasza sypialnia, nasz wyprawowy dom. Jest z nami od początku. Znamy każdą śrubkę i każdy przewód. Jeszcze nigdy nie zdarzyło się żeby nas zawiódł a przejechał z nami dziesiątki tysięcy kilometrów, czasem w prawdziwie ekstremalnych terenowych warunkach.

MODYFIKACJE

Praktyczne modyfikacje i uzbrojenie.

Zabudowa - na początek zostaje zmodyfikowana i usprawniona dzięki czemu da się już podróżować w 5 osób. Jej pierwsza wersja z płyty OSB, dziś zastąpiona jest kolejną, tym razem ze sklejki. Wykonane zostały szuflady usprawniające organizowanie bagażu. Dostęp do szuflad jest zapewniony zarówno z zewnątrz auta po ich wysunięciu jak i od środka za pomocą dodatkowych klap.
Całość zwieńcza wykładzina samochodowa poprawiająca estetykę wykonania.
Na zabudowie szufladowej składany materac piankowy o wymiarze 1.4 x 2.0 m. Konstrukcja została wykonana w sposób niesymetryczny co umożliwia skorzystanie z węższej szuflady już po otwarciu jednych drzwi.
Bagażnik dachowy - wykonany na zamówienie według własnej koncepcji. Za materiał posłużyły profile zamknięte. Dodatkowo wyposażony został w demontowane pałąki przednie i boczne na wypadek transportu wielkogabarytowego bagażu. Całość spoczywa na rynienkach.
Do pełni sukcesu, na drzwiach tylnych zamontowana zostaje aluminiowa drabinka ułatwiająca dostęp do bagażnika.
Zbiornik wody - na bagażniku znajduje swoje miejsce tubowy zbiornik na wodę użytkową (ok. 65 litrów). Wyposażony jest w zawór odpowietrzający spełniający również rolę odpowietrznika oraz wylot w formie typowej szybko-złączki.
Dzięki temu rozwiązaniu można podpiąć węża wodnego z końcówką prysznicową. Rura posiada ciemny kolor co podczas jazdy zapewnia grzanie się wody od promieni słonecznych.
Zadaszenie boczne w formie rolety. Konstrukcja została wykonana w taki sposób aby umożliwić jak najszybsze jej rozłożenie. W przypadku używania jej jako schronienie przed słońcem - działa bez podpórek. Podpórki wykorzystujemy jedynie jeżeli pojawia się opad deszczu zwiększający tym samym masę konstrukcji.
Koła - Początkowo 35x12,5r15 firmy BF Goodrich na feldze 10". Lata lecą a bieżnik niestety wraz z nimi. Obraliśmy kierunek ku uniwersalności i ekonomice. W nowych kołach o tym samym bieżniku Mud Terrain, zmianie uległ rozmiar i padło na 33x10,5r15. Przed założeniem opon 7" felgi zostały należycie zabezpieczone i pokryte czarnym matem. Te koła zużyły się równie szybko dlatego dziś mamy kolejną ich odsłonę. Wybór padł na Cooper STT Pro w rozmiarze nieco szerszym bo 33x12,5r15. Opona jest bardziej agresywna, lepiej radzi sobie w błocie jednak awaryjna przy niskim ciśnieniu.
Ogrzewanie postojowe - zarówno jesienne wyjazdy jak i te letnie ale na dużych wysokościach obfitują w temperatury spadające poniżej 0*C. Zamontowaliśmy zatem suche WEBASTO, które potrafi bez problemu nagrzać wnętrze pojazdu do 30*C w bardzo krótkim czasie przy niewielkim spalaniu.